Mottó

Nem szeretem az olyan embereket, akik nem olyanok, mint más ember. Más ember is elég undorító. Hát még az, aki nem olyan. (Szerb Antal)

 

Jobban kijövök az emberekkel, ha nem vagyok velük.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

A Windows 10 gyermekbetegségei

2015.09.03. 11:03 | svejk | Szólj hozzá!

Címkék: számítástechnika Windows 10 problémák

Nekem kb. két hétig zökkenőmentesen működött a Microsoft új operációs rendszere, de egy indításkor az új, világoskék-halál ablak jelent meg, egy óriási szomorú szmájlival ":(" és kritikus hiba üzenettel, valamint újraindítási utasítással. Természetesen megtettem, de a következmény lesújtó. A start menű ikonja kuka, semmit nem lehet előcsalogatni, csak a jobb klikkel. Az Edge és Áruház ikon hiányzik, de a helyére kattintva megnyílik.
Nosza, egyből felmentem a netre és rengeteg témát találtam a "windows 10 start menu not working" keresésre a Google-ban. Ezek között még Youtube videók is vannak, tehát a probléma nem egyedi. Sajnos, az ajánlott megoldások nem váltak be nálam. Általában a PowerShell-t  ajánlják, persze a végén megjegyezve, hogy ez nem mindíg szerencsés. A másik gyakori tipp, hogy hozzunk létre egy új felhasználói profilt, de ehhez meg kellene a Gépház, ami nálam szintén elérhetetlen.
Az a szomorú, hogy szerintem erre a szerintem több százezer felhasználót érintő problémára a Microsoft nem reagál, az oldalán egy kukk sincs erről. Egy csomó magyar fórumon az újratelepítést ajánlják.
Másik gond, ami persze kibekkelhető, de macerás, hogy posztoláskor, hozzászólásoknál, fórumokban gyakran használtam képek beillesztéséhez azt a megoldást, hogy az URL-t beillesztettem az Intézőbe és hipp-hopp megjelent a kívánt helyen a kép. Ez a Windows 10-ben nem működik.
Ugyancsak probléma, hoyg mivel nem használok Microsoft Office-t, szükségem van PowerPoint megjelenítőre. Ez ugyan működik 32bit-es és 64 bit-es rendszeren is, de a 64 bites gépen hiába állítom be alapértelmezettnek, akkor egy levélben küldött pps nem jeleníthető meg, mert a program nincs a Program Files mappában. Így el kell menteni, majd onnan megnyitni. Persze a Libre Office-szal is megnyitható, kivéve, ha jelszóval védett a fájl. Nem értem, hogy ami jó, ahhoz mi a bánatnak nyúl hozzá a Microsoft. Az általam leírtakat 13 évig alkalmaztam problémamentesen.
No, most már eleget írtam, de akadhatnak más észrevételek is, amelyek nyilván a felhasználói szokások különbözősége miatt egyeseknél észrevehetetlenek maradnak.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://svejk.blog.hu/api/trackback/id/tr657757638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása