Mottó

Nem szeretem az olyan embereket, akik nem olyanok, mint más ember. Más ember is elég undorító. Hát még az, aki nem olyan. (Szerb Antal)

 

Jobban kijövök az emberekkel, ha nem vagyok velük.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

H1N1 védőoltás nyilatkozat

2009.11.02. 14:45 | svejk | Szólj hozzá!

Címkék: egészségügy védőoltás nyilatkozat h1n1

Beadattam a H1N1 védőoltást és az alábbi nyilatkozatot íratták alá velem:

NYILATKOZAT

Alulírott az influenza elleni védőoltás(ok) mellékhatásairól, esetleges szövődményeiről a felvilágosítást megkaptam, tudomásul vettem.

Elfogadom az Országos Tisztiorvosi Hivatal állásfoglalásában leírtakat, amely szerint:

1.   A nem kötelező védőoltások szövődményeivel kapcsolatos kártérítési felelősség a hatályos jogszabályi rendelkezések szerint (Tftv. és a Dytv. 21.§-a alapján a gyártót terheli.

2.   Amennyiben a háziorvos a nem kötelező védőoltás beadása során a szakmai szabályok előírásaival összhangban jár el, felelősség nem terheli.

Fentiek ismeretében kérem az influenza elleni védőoltás(ok) beadását és hozzájárulok ennek ezen formában is történő dokumentálásához.

Budapest, 2009................hó........nap   név..........................születési év..................

oltási indikáció.........................lakcím…………………………………………………

Eddig minden évben beoltattam magam, mert egyszer volt egy igazi influenzám, amit senkinek sem kívánok. Soha nem kellett semmit sem aláírnom, az orvos jegyezte be saját nyilvántartásába és az én oltási könyvecskémbe az esetet. Szóvá tettem háziorvosomnak, hogy mi szükség van erre, aki közölte, hogy ezt nem ő találta ki, hanem előírás. Ebben az esetben nem értem, hogy a különböző gyógyszerek sokszor oldalakon át felsorolt mellékhatásait, amelyek között gyakran előfordul gyomorvérzés, hirtelen szívleállás stb. miért nem kell nyilatkozattal elfogadni, hiszen azok bevétele sem kötelező?

Kérdésem, hogy mit ér ez a nyilatkozat, mi szükség van rá? Ha van tisztiorvosi állásfoglalás a felelősségről, akkor az én aláírásom úgysem ér semmit, tehát felesleges. Szövődmények kötelező védőoltásoknál, is vannak, azokért ki a felelős?

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://svejk.blog.hu/api/trackback/id/tr231493158

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Oltás miért van? 2009.11.04. 13:21:43

Vírusok mindig is voltak. A vírus támogatja az evolúciót, támogatja az alkalmazkodást, fejben és testben is kondícionál. Amíg nem tudta az ember, hogy mi az a vírus, addig nagyjából az erősebb élt túl, aki kibírta a betegséget. Ma már tudjuk, hogy léte...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása