Nem értem, hogy miért nem lép fel a Reklámszövetség, Versenyhivatal, vagy egyéb illetékes szerv a sorozatosan előforduló megtévesztő reklámok ellen. Mindenki láthatja, hallhatja, olvashatja a médiában a különféle táplálékkiegészítőket, gyógyszereket, amelyek állítólag az esetek 95, vagy ehhez közeli százalékában hatásosak. A nagyi bekeni a térdét és máris futkározik, a férj táncol stb. Sajnos, az a helyzet, hogy ha valakinek tényleg fáj valamije, akkor semmit sem érnek. Persze ott a kibúvó, hogy ön a kimaradó 5%-ba tartozik. Megértem, hogy engedélyezik a forgalmazásukat, mert valószínűleg nem tartalmaznak az egészségre ártalmas szereket, de a reklámozásukat nem szabadna engedni.
A legutóbb a makuladegeneráció elleni csodaszer reklámját hallottam a rádióban, ahol ügyesen úgy fogalmaztak, hogy a szer "segíthet", "a látásromlás megakadályozható" (feltételes módban).
Vagy nem, de arról ők ugyebár nem tehetnek. Olyan ez, mint a pókháló, macskaszőr és egyéb boszorkánymágia.
Egy a lényeg: a nyomorult, kétségbeesett beteg emberek kihasználása törvényes keretek között. (Persze nem csak a betegeket használják ki manapság.)
A legutóbb a makuladegeneráció elleni csodaszer reklámját hallottam a rádióban, ahol ügyesen úgy fogalmaztak, hogy a szer "segíthet", "a látásromlás megakadályozható" (feltételes módban).
Vagy nem, de arról ők ugyebár nem tehetnek. Olyan ez, mint a pókháló, macskaszőr és egyéb boszorkánymágia.
Egy a lényeg: a nyomorult, kétségbeesett beteg emberek kihasználása törvényes keretek között. (Persze nem csak a betegeket használják ki manapság.)