Mottó

Nem szeretem az olyan embereket, akik nem olyanok, mint más ember. Más ember is elég undorító. Hát még az, aki nem olyan. (Szerb Antal)

 

Jobban kijövök az emberekkel, ha nem vagyok velük.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Önkormányzat és külföldi utazás

2011.10.20. 16:22 | svejk | Szólj hozzá!

Címkék: eu önkormányzat útlevél személyi igazolvány úti okmány

Szándékomban áll egy rövid kirándulást tenni Ausztriába. Bementem önkormányzatunk ügyfélszolgálati irodájába és az információnál megkérdeztem, hogy régi személyi igazolvánnyal is utazhatok-e? Ennek magyarázata az, hogy az utóbbi időben többször hallottam, hogy régi igazolvánnyal nem engedtek be egyeseket az EU-ba. Az "informátor" hölgy azt mondta, hogy ő ezt nem tudja, érdeklődjek a meglátogatni kívánt ország követségén. Ez persze úgy baromság, ahogy van, hiszen akkor a tranzit országok követségeire is el kellene mennem.
Fogtam magam és utánanéztem a neten. Az Európai Unió Tanácsa eredeti személyazonosító és úti okmányok online nyilvántartása c. oldalon az összes elfogadott magyar személyazonosító igazolványformák megtekinthetők. Örömmel tapasztaltam, hogy ezen az oldalon minden, tehát az 1990 előtti, Magyar Népköztársaság feliratú és címerű személyi igazolvány is megtalálható, mint érvényes úti okmány.
Az önkormányzati tisztségviselőket és az esetleg kekeckedő határőröket is ki kellene oktatni erről. Ma, az okostelefonok és táblagépek korában már minden illetékes tájékoztatási és vizsgálati ponton illő lenne ezt a weboldalt megtekinteni, mielőtt a lúzer ügyfélnek mondunk egy nagy hülyeséget, vagy hazazavarjuk a határról.

A bejegyzés trackback címe:

https://svejk.blog.hu/api/trackback/id/tr813317865

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása