Előrebocsájtom, hogy nem vagyok sem meteorológus, sem vulkanológus, sem repülési szakértő. Valahogy laikusként mégsem értem az izlandi vulkán kitörése miatti kategorikus légtérzárat. Ha mi, emberek kapunk levegőt, a robbanómotoros és elektromos meghajtású járművek mind zavartalanul közlekednek, akkor miért kell betiltani az alacsony magasságban (2-3 km, vagy ez alatt) végzett repüléseket Otto motoros légcsavaros repülőgépekkel és helikopterekkel? A Városok, autóutak mind tele vannak porszennyezéssel és ezek ellen találták fel a légszűrőt. Megértem, hogy a nagysebességű sugárhajtóműves, gázturbinás repülőgépekben a vulkáni részecskék kárt okozhatnak, de a kedves mérnök urak talán elkezdhetnének gondolkodni és felkészíteni gépeiket a természeti jelenségekre. Az ablaküvegek összekarcolódását talán meg lehetne előzni a Forma-1 autók kamerái előtt mozgó fóliához hasonló módszerrel és ellenállóbb burkolatú gépeket kellene gyártani. A tervezőmérnök azért tanul, hogy minden eshetőségre alkalmassá tegye alkotását (az űrsikló is hazajön). Ha ez túl drága egyes légitársaságoknak, akkor azok ilyen helyzetekben becsukhatnák a boltot, míg a többet áldozók nagyobb nyereségre tehetnének szert.
Vulkáni hamu és a repülés
2010.04.23. 16:33 | svejk | Szólj hozzá!
Címkék: szvsz dünnyögéseim vulkáni hamu légtérzár
A bejegyzés trackback címe:
https://svejk.blog.hu/api/trackback/id/tr421945848
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.