Mottó

Nem szeretem az olyan embereket, akik nem olyanok, mint más ember. Más ember is elég undorító. Hát még az, aki nem olyan. (Szerb Antal)

 

Jobban kijövök az emberekkel, ha nem vagyok velük.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Szénmonoxid "jelző" készülék

2009.07.18. 08:53 | svejk | Szólj hozzá!

Címkék: műszer mérgezés szénmonoxid

Most olvastam a hírekben egy újabb szénmonoxid mérgezésről:

"A tragédia könnyen megelőzhető egy néhány ezer forintos készülékkel. Amikor a szénmonoxidot mérő szerkezet csipogni kezd, még jóval a mérgezési küszöb alatt van a gáz szintje, ilyenkor még van idő kimenekülni - mondják a szakemberek."

No, erre elmesélem saját esetemet egy ilyen "műszer"-nek nevezett tárggyal kapcsolatban.
Vásárlás után a készüléket előírásszerűen felszereltem (1,5 m-re a fűtőkészüléktől, 30 cm-re a mennyezettől). Sejtettem, hogy problémák lesznek, ugyanis a leírásban olyan további elhelyezési követelmények szerepeltek, amelyek teljes betartása lehetetlen egy lakásban, legfeljebb csak egy laboratóriumban lehetséges. (Pl.: a páratartalom ne legyen magas, gőz, por, olaj, festék, egyéb illó anyag ne forduljon elő. Ennek alapján konyha, fürdőszoba szóba sem jöhetne a felszerelés helyeként, márpedig egy társasházi lakásban hová lehet még fűtőberendezést elhelyezni?). Arra is kíváncsi lennék, hogy a Test/Reset gombot hogyan nyomják meg a mennyezet alatt 30 cm-rel?
Egy-két hónapig feltehetően működött a műszer, jelzés nem fordult elő. Azután naponta 1-2-szer megszólalt a készülék, éspedig felváltva hol a sárga, hol a piros LED villog, noha gáz nem égett, tehát CO nem lehetett, az ablakok nyitva voltak. Többszöri vakriasztást követően levelet írtam a garanciális szolgálatot ellátó cégnek, telefonon is beszéltem az "illetékes elvtárssal", aki azt tanácsolta, hogy helyezzem máshová a készüléket (bár ha máshová helyezem a készüléket, akkor megszegem az előírt 1,5 m-es távolságot). Áthelyeztem. Egy darabig csend volt, majd újra jelentkeztek az említett problémák. Ezután visszaküldtem (1250.-Ft postaköltség) javításra a gázérzékelőt, amely visszaérkezése után eredeti helyén üzemelt egy pár hétig. Ekkor újfent és ismételten indokolatlanul riasztott. (Össze-vissza sárga-piros jelzés, melyek az áramkör megszakítása után nem ismétlődnek egy jó ideig, noha ha lenne valamilyen gáz, ismét jeleznie kellene a készüléknek.) Most már nem küldtem vissza javításra az érzékelőt, mert lassan több lenne a postaköltség, mint a vételár, eredmény pedig nulla. 

A Fogyasztóvédelmi Felügyelőségnek, a készülék forgalombahozatali engedélyének kiadójához is írtam levelet a fentiekkel kapcsolatban, de választ sem kaptam, így azóta is ki vagyok téve a mérgezés veszélyének. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://svejk.blog.hu/api/trackback/id/tr671252675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása