Hallottam a rádióban egy építész kritikáját a felújított Széll Kálmán térről. Ebben azt mondta, hogy látszik, hogy közlekedési rendszertervezők munkája alapján készült és nem nagyon vették figyelembe - többnyire takarékossági okokból - a városfejlesztési szempontokat. Itt arra utalt, hogy csökkent a zöldterület, nagy a forgalom, kaotikus a kerékpárközlekedés, és a sok hegyesszög (padok, kerékpártárolók, épületek stb.) nem esztétikus. Hozzátette, hogy a gyalogosokra viszont gondot fordítottak.
Na, erre szívtam fel a vizet. Én ugyanis többnyire gyalog közlekedem, amikor lakóhelyemtől a Fény utcai piacra járok.
Először a Csaba utcából lámpás kereszteződésen jutok el a sétálóutcába, ahol a jobb oldalon életveszélyes, fordított trapéz alakú kerékpártárolók vannak. Ha gyerekek lökdösik egymást, ha egy ember megcsúszik, elesik és pechjére fejjel ütközik ezekkel, akkor már nem is kell mentőt hívni, elég a halottaskocsi. Ezután egy lámpa nélküli úttesten kell átkelnem a Várfok utcán (nagy buszforgalom), a lépcsőn lemenni a térre, ahol jobbról-balról villamosok járnak (56-os, 59-es, 61-es), majd a 4-es, 6-os villamosokra kell figyelnem mindkét irányból. Felháborító, hogy nemcsak lámpa nincs, hanem még zebra sincs itt felfestve. Ha idáig sikerrel jártam, akkor a kaland utolsó három szakasza már gyerekjáték, mert "csak" három lámpás kereszteződésen (összesen tehát hét) kell átjutnom, hogy a piacra érjek.
Megemlítem még az új órát, amelynek minden oldalán más van. Egyik oldalán a hőmérséklet, másikon a dátum, majd az idő. Tök hülyeség, mert legalább az időt minden irányból látni kellene. Jelenleg ez csak a 17-es villamos megállójától és a Vérmező útról látható. A hőmérő felesleges, mert amikor odaértem 26 fokot mutatott, noha 21 foknál nem volt melegebb a levegő. Magyarázat: a beton és a sugárzó hő hőmérséklete a meghatározó. Ahogy sétáltam, a felhő elment, a jelzett hőfok felment 29-re, majd a lámpás átkelőnél visszafordulva, már "csak" 27 fokot láttam, mert közben újabb felhő jött. Mindezt egy percen belül. A padok is éles hegyesszögben törnek meg, ami balesetveszélyes. Hogy egy kódexírók által alkalmazott írópult mi a túrót keres itt, azt nem tudom (biztos 500 ezer forintot a számlán). A faburkolatú űlőalkalmatosságok nem sokáig fogják bírni az időjárás viszontagságait, az biztos. Az egyik szék háttámlája a pár napos eső után máris görbülni látszik. A 4-es, 6-os villamosok a visszafordulásnál úgy nyikorognak, hogy az fülsértő. Vagy a villamos forgóváza, vagy a sínek íve rossz.
Sajnos, nemcsak szakmunkások, de jó mérnökök sincsenek már és a jelenlegi oktatási rendszerben csak rosszabb lehet a jövő.