Mottó

Nem szeretem az olyan embereket, akik nem olyanok, mint más ember. Más ember is elég undorító. Hát még az, aki nem olyan. (Szerb Antal)

 

Jobban kijövök az emberekkel, ha nem vagyok velük.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Tévhit, vagy igazság?

2014.04.04. 16:29 | svejk | Szólj hozzá!

Címkék: poltika választás2014 szavazólap kitöltés

Én már rádióműsorban is hallottam, az interneten is találkoztam  azzal a feltételezéssel, hogy érvénytelen a leadott szavazat, ha a két egymást keresztező vonal kilóg a karikából.

Vettem a fáradságot és megnéztem a 2013. évi XXXVI. törvényt a választási eljárásról. Ebben a következő szerepel:

86. A szavazás módja

186. § (1) Érvényesen szavazni csak a hivatalos szavazólapon szereplő jelöltre, listára lehet.
(2) Érvényesen szavazni a jelölt neve melletti, illetve lista neve feletti körbe tollal írt két, egymást metsző vonallal lehet.

Na, ha szigorúan vesszük, akkor igazuk van a terjesztőknek, mert világosan le van írva, hogy a körbe kell a vonalakat húzni. Én háromszor voltam szavazatszámláló bizottságban, de mindig a bizottság tagjaira volt bízva annak eldöntése, hogy a szavazó akarata egyértelműen megállapítható-e. Ahhoz igen magasfokú rosszindulat kell, hogy egy milliméterre a körből kilógó X-et húzó nagyi szavazatát érvénytelenítsék.

Ehhez hozzátenném, hogy a különböző pártok választási plakátjain egytől-egyig kilógnak az X-ek:

jesz.jpg

szocdem.jpg

valtok.jpg

lmp.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://svejk.blog.hu/api/trackback/id/tr655916309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása