Mottó

Nem szeretem az olyan embereket, akik nem olyanok, mint más ember. Más ember is elég undorító. Hát még az, aki nem olyan. (Szerb Antal)

 

Jobban kijövök az emberekkel, ha nem vagyok velük.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Rezsicsökkentés és aláírásgyűjtés

2013.03.23. 15:10 | svejk | Szólj hozzá!

Címkék: politika aláírásgyűjtés rezsicsökkentés

Kíváncsi voltam az ígért 10%-os rezsicsökkentés tényleges értékére. Én csak a gázszámláimat néztem meg, mivel az a legnagyobb tétel. 2011 első két hónapját hasonlítottam össze a 2013-as összeggel. Azért tettem ezt, mert az volt a Fidesz kormány első teljes éve. Nos, nem nagyon lepődtem meg, ugyanis a minden háztartási fogyasztó által könnyen ellenőrizhető I. kategóriás elszámolt fűtőértéket néztem meg. 2011-ben ez 2,808 Ft/MJ volt, 2013-ban pedig 2,715 Ft/MJ. Ez kb. 3,3%-os csökkenés, ami nem olyan sok. Persze előbb emeltek 2012-ben, majd most visszamentek a korábbi szintre, tehát nesze semmi, fogd meg jól, de arra alkalmas, hogy egy csomó ember aláírja a Fidesz "népszavazással felérő" gyűjtőívét. Érdekes, hogy az üzemanyagoknál nem tette meg ugyanezt a kormány, mert a MOL részvénycsomagját már megvette. Ha az E-on gázüzlet is létrejön, majd megint lesz gázáremelés.
Én minden esetre szívesebben vettem volna, ha nem kellene többet fizetnem az élelmiszerekért, a bankolásnál, mert nem lenne 27%-os ÁFA, csipszadó, egekbe szökő bankköltség, sőt, még a mozijegyek is 40-50%-kal kerülnek többe. Sajnos ezeket nem tudom alátámasztani, mert nem vezetek teljeskörű háztartási könyvelést, de a két évvel ezelőttihez képest egy hétvégi bevásárlásnál kb. 30%-kal többet fizetünk, mint 2011-ben. Tudnék javasolni további "népszavazással felérő" kérdéseket.

A bejegyzés trackback címe:

https://svejk.blog.hu/api/trackback/id/tr875164185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása