Mottó

Nem szeretem az olyan embereket, akik nem olyanok, mint más ember. Más ember is elég undorító. Hát még az, aki nem olyan. (Szerb Antal)

 

Jobban kijövök az emberekkel, ha nem vagyok velük.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Élelmiszerek áfacsökkentése

2012.10.03. 16:21 | svejk | Szólj hozzá!

Címkék: gazdaság élelmiszerek áfacsökkentés

Hetek óta hallom, olvasom a mezőgazdasági termelők, feldolgozók, értékesítők panaszát a fogyasztás visszaeséséről, azonban a különböző véleményekből nem az derül ki, hogy mindez a vásárlók érdekében történne, hanem a bevételek növelése érdekében. Tegnap a Rádió Q-ban, ma a Klubrádióban hallottam különböző termelésben, kereskedelemben érdekelt szakemberek véleményét, amelyben az élelmiszerek ÁFA csökkentését látják az egyedül üdvözítőnek, a hatékonyság növelése szóba sem jöhet. Ma Vámos Györggyel az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkárával és Kovács Lászlóval a Magyar Hússzövetség elnökségi tagjával hallottam egy beszélgetést (a linkekre klikkelve mindegyik meghallgatható). Mindkettőből az csendült ki, hogy mind a termelők, mind a feldolgozók veszteségesek. Ebből szerintem az következik, hogy egy esetleges áfacsökkentés esetén a termelői árak emelkednének arra a szintre, hogy legyen némi nyereségük, tehát a fogyasztók semmit nem vennének észre, az árak nem csökkennének akkor sem, ha 10%-ra csökkenne az élelmiszerek ÁFA-ja.
Én az elmúlt 22 évben átéltem egy pár áfaváltozást és azt tapasztaltam, hogy a Gyurcsány-kormány idején bevezetett 5%-os csökkentést is lenyelték a termelők és kereskedők, a növelések meg sokkal többel növelték a fogyasztói árakat, mint az áfaváltozás mértéke. Ebből az következik, hogy egy esetleges áfacsökkenés esetén sem fog egy jottányival sem nőni a fogyasztás, sőt az infláció növekedésével a reálkeresetek csökkennek és mindenki rosszabbul jár, még az állam is. Szilárd meggyőződésem, hogy egységes ÁFA kellene.

A bejegyzés trackback címe:

https://svejk.blog.hu/api/trackback/id/tr574818137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása