Mottó

Nem szeretem az olyan embereket, akik nem olyanok, mint más ember. Más ember is elég undorító. Hát még az, aki nem olyan. (Szerb Antal)

 

Jobban kijövök az emberekkel, ha nem vagyok velük.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Nyomulnak az orvosok

2012.08.24. 15:17 | svejk | Szólj hozzá!

Címkék: garancia egészségügy orvosi szolgáltatás

Pesszimista forgatókönyv. Államunk egyre kevésbé tudja az egészségbiztosítást finanszírozni (kiürült a gyógyszerkassza, nem látják el a betegeket, az alacsony kvóták miatt nőnek a várakozási idők, krónikus betegek nem kapják meg a szükséges kezeléseket stb.) Egy saját eset, ami apróság a sajtóban olvasottakhoz képest:
Néhány évente ki kell mosatni a fülemet, mer szűk a hallójáratom. Elmentem az illetékes fül, orr, gége szakrendelésre. Időpontot nem kértem, számomra sürgős volt a dolog. Két óra várakozás után végül otthagytam a rendelőt, mert más dolgom volt. Ezután bejelentkeztem és 11 nappal későbbre (!) kaptam időpontot. Ekkor már felkészültem a megpróbáltatásra. Annak ellenére, hogy 10:30-ra szólt a berendelés, 11:40-kor szólítottak. Meglepetésemre három egymásba nyíló rendelőben egyetlen orvos és három asszisztens (számítógép kezelés, inhalálás, egyéb betegellátás stb.) dolgozott. Ennek aztán nincsenek jó következményei a betegek szempontjából. Robin Cook 1988-ban kiadott (persze az USA-ban játszódó) regényében szerepel az alábbi párbeszéd:
"- Aki ezen a pályán (orvosi) előre akar jutni, kénytelen lesz egyszersmind üzletemberré válni, így aztán közgazdaságtanra iratkoztam be, és azt hiszem, jól választottam.
- Ebben én is biztos vagyok - helyeselt Jason, és eszébe jutott a papírmunka és a műhibák robbanásszerű növekedésének párhuzama."
Mi is eljutottunk idáig.
Nyomulnak az orvosok, ha meg akarnak élni. Szaporodnak az orvosi vállalkozások, magánrendelők, egészségpénztárak (már húszon felül van a számuk), magánkórházak, szakrendelők patikákkal egybekötve stb.
Rengeteg a hirdetés a médiában. Erőszakos a telemarketing, hetente legalább 4-5-ször hívnak különféle "ingyenes" felülvizsgálatra, melynek a célja az, hogy találjanak valamit, amit jó pénzért kezelhetnének. (Történik ez annak ellenére, hogy 13 éve hivatalosan is le van tiltva a telefonszámom kiadása).
Ráadásul a hirdetett szolgáltatások ellenőrizhetetlenek, egyes esetekben nem javulás, hanem romlás következik be (velem is ez történt). Az igénybevétel és több tízezer forint leperkálása után aztán irány az állami kórház, ahová bejutni és kijutni is nehéz (legfeljebb lábbal előre).
Egy biztos, hogy csak addig vagy jó kliens, amíg fizetsz, de nem veszel igénybe szolgáltatást. Ha rosszul leszel, megöregszel, sok a költség, igyekeznek megszabadulni tőled a kedves magánbiztosítók.
Szerintem nagyon kihasználják, hogy a beteg ember mindent kipróbál, ha egy kis reménysugarat lát, baromi sok pénzt elkölt garancia nélkül.
Ez a kulcsszó: költhetsz milliókat, akkor is meghalsz és az orvosok semmiről sem tehetnek. Egyébként minden tízezer forint feletti cikkre törvény szerint jár a garancia, de ilyen a gyógyászatban ismeretlen fogalom.

A bejegyzés trackback címe:

https://svejk.blog.hu/api/trackback/id/tr804729722

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása