Mottó

Nem szeretem az olyan embereket, akik nem olyanok, mint más ember. Más ember is elég undorító. Hát még az, aki nem olyan. (Szerb Antal)

 

Jobban kijövök az emberekkel, ha nem vagyok velük.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Peresztrojka és országmentés

2011.09.23. 15:05 | svejk | Szólj hozzá!

Címkék: harc peresztrojka ellenség országmentés

Én emlékszem még arra, hogy Rákosi idejében volt békeharc, széncsata, MHK (munkára, harcra kész), tervkölcsön és békekölcsön. A mai politikai kurzus egyes elemei kísértetiesen hasonlítanak az akkorira (halálbüntetés azért nincs, a szólásszabadság is kissé megengedőbb). Ma harcolunk az államadósság, a bankok, a munkanélküliség ellen, de ellenség szinte minden (ajánlom, hogy írjátok be a Google keresőbe: "a legnagyobb ellenség", amire nekem 740 0000 találatom volt), van szolidaritási járulék, kérik a felajánlásokat, csökkentik a fizetéseket, emelkednek az árak. Ma valóban igaz a fideszes jelmondat, hogy "rosszabbul élünk, mint 4 éve".
A minap újra megnéztem egy régi kedvencemet, a Nap, széna trilógia második részét. A Nap, széna és pár pofon c. 1989-es kitűnő cseh vígjátékban  2:07:00-tól hangzik el, hogy: "Nálunk a peresztrojka olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap, holnapután." Nos, szerintem ez szellemesebb, mint az előző, aktuális is, mondjuk úgy, hogy: "az országmentés olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap, holnapután."

A bejegyzés trackback címe:

https://svejk.blog.hu/api/trackback/id/tr953251233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása