Mottó

Nem szeretem az olyan embereket, akik nem olyanok, mint más ember. Más ember is elég undorító. Hát még az, aki nem olyan. (Szerb Antal)

 

Jobban kijövök az emberekkel, ha nem vagyok velük.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Egyszerűsített parkolási ügyintézés

2011.04.12. 15:30 | svejk | Szólj hozzá!

Címkék: önkormányzat ügyintézés egyszerűsített esetek parkolási díj parkinson törvényei

Kaptam egy levelet, egy nyilatkozat űrlapot és egy csekket az önkormányzattól. Ennek egy részlete következik:

"A kedvezményes várakozásra feljogosító engedélyek (a továbbiakban: engedély) kérelmezése és kiadása 2011-ben jelentősen módosul. Szeretném felhívni figyelmét a legfontosabb változásokra:
Azoknak a gépjármű tulajdonosoknak és üzembentartóknak, akik 2010. évben rendelkeztek engedéllyel, és az abban szereplő adataik nem változtak, egyszerűsített eljárásban biztosítjuk az engedélyt 2011-ben.
Elegendő:
1. a jelen levélhez mellékelt csekken befizetni az engedély előállításának költségét (1000 Ft.), s ennek igazolását (befizetést vagy átutalást igazoló szelvény) másolatban,
2. az engedélyt kérő lakcím kártyájának és forgalmi engedélye mindkét oldalának másolatát,
3. valamint a mellékelten csatolt nyilatkozatot aláírva eljuttatni:
Személyesen: ...

Postai úton: ...

e-mailben: ..."

Na, az én adataimat ismeri az önkormányzat, hiszen korábban is jelenlegi autóm után fizettem az adót, amit egy egyszerű csekkbefizetéssel el lehet intézni egy fél évre. Most úgy látszik, sok volt a felesleges munkaerő és kellett kreálni feladatokat. Ehhez két teljesen új irodát nyitottak, leveleket és nyilatkozatokat küldtek postán. Nyilatkoznom különben arról kellett - személyes adataim és autóm rendszámának (ami nyilvánvalóan nem változhatott, különben nem intézhetném "egyszerűsítve" ügyemet) megadása mellett - hogy nincs adótartozásom, amit persze tud az adócsoport, mert március 15-ig be kellett fizetni. Ezután nem elég elmenni a postára, befizetni a csekket, ami után simán elküldhetnék a matricát, vagy személyesen átvehetném, hanem igazolványaimat le kell másoltatnom, amihez szkenner, vagy fénymásoló kell. Ha ezt el akarja kerülni az ember, vagy nincsenek meg a technikai feltételek, akkor személyesen el kell menni az egyik irodába, ahol 4 fő van állásban. Egy rendész, aki engedélyezi a belépést, bent három ügyintéző, ebből kettő dolgozik, azaz átveszi az iratokat, lefénymásolja, majd visszaadja és közli, hogy május elején megkapom postán az engedélyt (matricát). 

Kérdem én, hogy milyen lehet a bonyolult eljárás, ha ilyen az egyszerűsített?

Ismét bebizonyosodott, hogy igaza volt Cyril Northcote Parkinson-nak , amikor lefektette törvényeit. Ezekből idézek:

"A kitűzött feladat fontossága és bonyolultsága a ráfordított idővel egyenes arányban növekszik. A hivatalnokok száma és a munka mennyisége semmiféle kapcsolatban nem áll egymással. A Parkinson törvény szerint az alkalmazottak összlétszáma növekszik akár szaporodik a munka, akár nem.
A jelenség magyarázata:
Két hatóerőt különböztethetünk meg:
1. „A hivatalnok beosztottjai és nem vetélytársai számát akarja növelni.”
2. „A hivatalnokok egymásnak adnak munkát.”

"Nincs semmi összefüggés az elvégzendő munka és az elvégzésével megbízott személyzet létszáma között. Az igazi tevékenység hiánya nem vezet szükségképpen tétlenségre. Az elfoglaltság hiányát nem leplezi le feltétlenül a szembetűnő semmittevés."

Megjegyzem, hogy tavaly legalább hamarabb lehetett a végére járni az ügynek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://svejk.blog.hu/api/trackback/id/tr652820350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása