Mottó

Nem szeretem az olyan embereket, akik nem olyanok, mint más ember. Más ember is elég undorító. Hát még az, aki nem olyan. (Szerb Antal)

 

Jobban kijövök az emberekkel, ha nem vagyok velük.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Tankoljak-e bioetanolt?

2010.06.08. 11:19 | svejk | Szólj hozzá!

Címkék: benzin bioetanol e85

Piliscsabán egy benzinkútnál láttam, hogy E85-ös üzemanyagot lehet tankolni 244,90 Ft-ért. Ugyanott az ESZ-95 ólmozatlan motorbenzin vasárnap 329,90 Ft volt. Ez a nagyon vonzónak tűnő árkülönbözet arra inspirált, hogy egy kicsit utánanézzek a dolognak.
Először is egy átlagos, átalakítás nélküli autóba csak fele-fele arányban szabad etanolt és benzint tölteni, így 1 liter keverék már az adott esetben 286,40 Ft lenne. Kiderült az is, hogy akár 10-20 %-kal is megnőhet a fogyasztás. Ha 15%-os növekedéssel számolok, akkor már 329,36 Ft-ot fizettem egy liter trutymóért. Literenként 0,54 Ft megtakarításért már nem érdemes vacakolni a kevergetéssel és még nem is beszéltem a hátrányokról:

- hidegindítási nehézségek,
- garanciavesztés,
- rosszabb kenési tulajdonságok,
- korrózióveszély miatt a szivattyúk élettartama rövidülhet,
- egyes üzemanyag-vezetékeket megtámadhat az alkohol.

Szakértői vélemény, hogy ne elsősorban a költségcsökkentés végett használjuk az E85-öt, hanem a kisebb környezetszennyezés miatt. Szerintem kevés ilyen környezettudatos ember van, ráadásul a klímaváltozás miatt csökken a művelhető mezőgazdasági terület, rövidesen hétmilliárdan leszünk bolygónkon, így az élelmiszer is drága lesz, tehát a bioüzemanyag is.
Én minden esetre ezzel az autómmal ezután is benzint fogok tankolni.

A bejegyzés trackback címe:

https://svejk.blog.hu/api/trackback/id/tr182065256

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása