Mottó

Nem szeretem az olyan embereket, akik nem olyanok, mint más ember. Más ember is elég undorító. Hát még az, aki nem olyan. (Szerb Antal)

 

Jobban kijövök az emberekkel, ha nem vagyok velük.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Pató Pálok országa

2010.05.20. 13:51 | svejk | Szólj hozzá!

Címkék: politika magyarok britek széchenyi pató pál

Mi a Pató Pálok országa vagyunk. Ékes bizonyítéka ennek az idei választások összehasonlítása Nagy-Britannia és Észak Írországéval.

A brit választások 2010. május 06-án, csütörtökön egy munkanapon voltak. 2010. május 11-én, kedden II. Erzsébet királynő megbízta a kormányalakítással David Cameron-t és másnap, 2010. május 12-én megalakult az új kormány. Két nap múlva, 2010. május 14-én, pénteken máris Clintonnál járt az új brit külügyminiszter. Nem kellett új vezetési struktúrát, új minisztériumokat kialakítani, stresszben tartani hónapokig a köztisztviselői gárdát, a választások után 1 héttel megkezdődött az új kormány rendes munkája.

Nálunk a választások első fordulója 2010. április 11-én volt, az ügyvezető régi kormány még ezen a héten, május 19-én is ülésezett, ahol elhangzott, hogy "nem tudjuk, hogy mikor kell átadnunk a dolgokat, nincs meghatározva időpont. Nagyon nehéz így felkészülni”. A Fidesz szerint azonban a május 29-ei Orbán-kormány eskütétele után szinte azonnal, vagyis május 31-én ez megtörténhet.
Ez a teljes intervallum az első választási fordulótól az új kormány felállásáig 7 hét, tehát a britekének hétszerese (!).

Ezt a különbséget a két nép között a legnagyobb magyar, gróf Széchenyi István is látta és a következőket mondotta: "Azt tartják, a pénz teszi az angolt. Nos vedd el a pénzt az angoltól - hagyd meg az eszét. Add oda a pénzt a magyarnak - de hagyd meg oly butának - és minden marad a régiben. Bizony a pénz mintegy látható instrumentuma a fejlődésnek, mélyebben és láthatatlanul az ész működik."

Nos, az ész mindenhez szükséges (lenne).

A bejegyzés trackback címe:

https://svejk.blog.hu/api/trackback/id/tr512017996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása