Mottó

Nem szeretem az olyan embereket, akik nem olyanok, mint más ember. Más ember is elég undorító. Hát még az, aki nem olyan. (Szerb Antal)

 

Jobban kijövök az emberekkel, ha nem vagyok velük.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Minek kell CO riasztó, ha semmit sem ér?

2015.04.18. 11:08 | svejk | Szólj hozzá!

Címkék: CO riasztó CO vészjelző pocsék áruk

Eddig két CO jelzőt vásároltam. Az első hálózatról, adapterről működött, de egy tök hülyeség volt már a leírása is, mert párás, poros helyiségben nem szabad elhelyezni, viszont másfél méterre kell lennie a tüzelőberendezéstől. Nos, az én cirkóm fürdőszobában van, tehát pára is és por is akad, mivel nyilt égésterű és a felszálló meleg levegő beszívja a környezet porát. A pára meg természetes jelenség a fürdőszobában. Jelzett is nyakra, főre. Visszaküldtem, adtak másikat, a bevizsgáló szervezethez fordultam, de szerintük az ő vizsgálati körülményeik szerint megfelelő volt. Az árát nem kaptam vissza.

Azóta egy kicsit képeztem magam a netről. Az ajánlások szerint nem szabad hálózatról, vagy elemről, tölthető akkuról üzemelő készüléket vásárolni, csak olyat, amelyiket a beépített tápegység lemerülése esetén ki kell dobni. Ez természetesen drága, de gondoltam, hogy megéri a biztonság. Tavaly decemberben vásároltam tehát egy Honeywell XC100D szémonoxid-riasztó vészjelzőt, amelyet havonta tesztelni kell, bonyolult kijelzője, erős hangja van stb.
Na, egészen április 16-ig teljesen megbíztam benne. Ez volt a legmelegebb nap, nyitva voltak az ablakok, vízmelegítés, főzés sem volt, viszont egyszercsak megszólalt a drága jelző és kiírta, hogy azonnal meneküljünk és hívjam a 112 telefonszámot. Ez is szar, állapítottam meg, hiszen az egész fűtési szezonban nem jelzett, csak amikor kint már 26 fok volt. Természetesen megpróbálok reklamálni, de sok reményem nem lehet, mert most olvastam egy régi cikket a Víz, gáz, fűtéstechnika c. szaklap online verziójában, hogy 10-ből 9 CO-vészjelző rossz (persze mindegyiket bevizsgáltákés engedélyezték).

Ezt előbb kellett volna olvasnom, akkor nem dobtam volna ki több, mint 15 000.- Ft-ot. Abban ugyanis nem bízom, hogy ezt visszakapom.

Utóirat:
Persze ez a kütyü is megfelelt minden követelménynek az ellenőrző szervneknél:

"Az általunk forgalmazott termékek - melyek tanúsítvánnyal igazoltan megfelelnek a hatályos magyar jogszabályok által előírt szabványelőírásoknak és rendelkeznek magyar nyelvű termékleírással és azonosításra alkalmas feliratokkal - minden szempontból megfelelnek a szén-monoxid érzékelő berendezésre vonatkozó műszaki követelményekről szóló 12/2014. (II. 21.) BM rendeletben előírt követelményeknek, továbbá megfelelnek a kéményseprő-ipari közszolgáltatásról szóló 2012. évi XC. törvény 9. § (5) és (6) bekezdésében előírt alábbi közületi beépítési helyeken történő alkalmazás feltételeinek is:
• olyan közösségi terekben, ahol a helyiség légterétől nem független, nyitott égésterű tüzelőberendezést üzemeltetnek, úgymint:
a) bölcsődékben, óvodákban, iskolákban,
b) vendégéjszaka eltöltésére használt szálláshelyeken,
c) személyes gondoskodás keretébe tartozó szakosított ellátást nyújtó bentlakásos intézményekben,
d) fekvőbeteg-gyógyintézeti ellátásra szolgáló intézményekben és
e) zenés, táncos rendezvényeknek helyet adó épületekben, továbbá
• a helyiség légterétől nem független, nyitott égésterű tüzelőberendezéssel felszerelt, új építésű épületekben."

 

Ps.: Persze hogy nem kapom vissza a pénzem. Elvittem a kütyüt a Honeywell Petneházy utcai telephelyére, ahol egy nagyon udvarias fiatalember hozott egy készüléket, abba belehelyezte a CO jelzőmet, összekötötte a notebookjával, amely szerinte "kiolvasta" a jelző belső adattárolóját. Kaptam egy szép grafikont az üzembehelyezés napjától kezdve, ami megerősítette, hogy a készülék az általam kifogásolt napon szénmonoxidot érzékelt. Mondtam, hogy ezt én is tudtam, hiszen azért hoztam be, mert szerintem ez lehetetlen. Erre azt a választ kaptam, hogy a gáz szél miatt a kéményből, vagy külső tüzelőberendezésből anyitott ablakon is bejöhetett. Arra nem derült fény, hogy tulajdonképpen míly módon érzékeli a gázt a készülék?

Mindegy, ez az egész vizsgálat olyan, mint amikor Vida Ildikó megállapítja magáról, hogy nem követett el korrupciós cselekményt, vagy az, hogy a vízórát, gázórát, villanyórát is az ellenőrzi, hitelesíti, aki felszerelte. Egy biztos, hogy nekünk, fogyasztóknak, felhasználóknak igazunk nem lehet.

A bejegyzés trackback címe:

https://svejk.blog.hu/api/trackback/id/tr747377902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása