A Facebook-on már régen nem az arcok, barátok, kisközösségek dominálnak. Túlnyomó részben (becslésem szerint legalább 60%-ban fiktiv, vagy többszörösen regisztrált álnevek (celebek)), cégek, pártok, médiumok (TV, rádió, elektronikus, nyomtatott sajtó), mindenféle kis mozgalmak, szerveződések, tiltakozók stb. vannak jelen. A maradék 40% exhibicionista, mert igazi ismerőseivel, barátaival rengeteg egyéb módon (beszélgetés, találkozás, sörözés, telefon számtalan formában, levelezés stb.) tarthatja a kapcsolatot az ember.
Ha így megy, lassan csak a reklámozók reklámoznak a reklámozóknak, mert tényleges potenciális vásárló nem lesz.
Úgy látszik, ezt már Zuckerberg is észrevette, mert drónokkal szolgáltatna internetet. Ahogy a cikk is írja, elsősorban azoknak, akik még nem jöttek rá, hogy mekkora szélhámosság ez az egész, ahol csak tetszésnyilvánítás, vagy a kilépés lehetősége adott. Ez különben a diktatúrák jellemzője. Lásd Észak-Koreát, ahol vagy boldogan csápolsz és dícséred a rendszert, vagy mész kényszermunkára, ha nem vagy elég ügyes az ország elhagyására. Volt már ilyen nálunk is.