Mottó

Nem szeretem az olyan embereket, akik nem olyanok, mint más ember. Más ember is elég undorító. Hát még az, aki nem olyan. (Szerb Antal)

 

Jobban kijövök az emberekkel, ha nem vagyok velük.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Egészségügy oh!

2014.02.13. 15:22 | svejk | Szólj hozzá!

Címkék: orvos egészségügy szemészet

Szerintem ma már az egészségügy teljesen lezüllött.

Elmesélem egy esetemet a szemészeten. Szokásos éves kontrollvizsgálatra kellett volna mennem 2013 novemberben. Októberben kértem telefonon időpontot, amit december 16-ra meg is kaptam. Mivel a vezetői engedélyem meghosszabbítása is esedékes, kértem, hogy a látásomat is vizsgálják meg. Ennek során kiderült, hogy a bal szemem romlott. A doktornő kíváncsi volt, hogy ez miért van, ezért alaposabb vizsgálatra volt szükség. A pupilla kitágításához atropint cseppentett bele, majd kb. 20 perc múlva újra megvizsgált a gépével, de nem talált semmit. Ekkor viszont már nem tudta megnézni a látásomat, mivel a tág pupilla miatt megváltozott. Mondta, hogy januárban jöjjek újra. Újabb időpontkérés, majd 2014.01.27-én ismételt vizsgálat. Ekkor három(!) asszisztens különböző kütyükkel (szemfenék, látásvizsgálat) megvizsgált, de úgy tűnt, hogy nem jutottak értékelhető eredményre. Maradt a hagyományos olvasás, lencsecsere stb. Végül megkaptam a receptet bifokális szemüvegre, mivel olvasáshoz és távolra is kell szemüveg. Megjegyzem, hogy a nálam lévő szemüveggel kitűnően olvastam, de azt nem nézte meg a doktornő, hogy hány dioptriás. Azt mondta, hogy több optikushoz menjek el, mivel nagyon különbözőek az árak. Volt, ahol egy ( db!) bifokális lencse 30 ezer forint fölött volt, plusz a felületkezelés, munkadíj stb. Az ötödik helyen végül 9 250.-Ft volt egy vékonyított lencse, így az egész szemüveget megúsztam 26 490.-Ft-ból.
Szükségem volt azonban egy olvasószemüvegre is, így azt is megcsináltattam. 5-6 nap után sem tudtam megszokni, ezért visszavittem az optikushoz. Ő ellenőrizte, és kiderült, hogy a jobboldali lencse is a recept szerint készült, tehát az orvos hibázott. Megnézte a régi szemüvegemet és az 0,25 dioptriával erősebb volt, mint az új!
Na, vissza kell mennem a szemészhez. Ma telefonáltam a rendelőintézetbe, de közölték, hogy erre a hónapra már nincs időpont, a jövő havit pedig csak február 17-től kezdik kiadni. Az ügy tehát legalább 5 hónapi fog tartani.
Jól nézek ki, még egy darabig nem lesz jó szemüvegem és valószínűleg egy csomó pénzembe fog kerülni, hiszen 20-25 ezer forintért perelni sem érdemes. Most már csak azért aggódom, hogy nehogy valami komolyabb bajom legyen, mint például Novák Elődnek

A bejegyzés trackback címe:

https://svejk.blog.hu/api/trackback/id/tr325812825

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása