Mottó

Nem szeretem az olyan embereket, akik nem olyanok, mint más ember. Más ember is elég undorító. Hát még az, aki nem olyan. (Szerb Antal)

 

Jobban kijövök az emberekkel, ha nem vagyok velük.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

XP után Linuxot?

2013.10.19. 11:10 | svejk | Szólj hozzá!

Címkék: linux számítástechnika windows XP

Annyi dicsértet hallottam a linux rajongóktól, hogy tekintettel a jövő áprilisi XP támogatás megszűnésére, elhatároztam, hogy kipróbálok néhány linux verziót. Elárulom, hogy eleve averzióm volt, mert annyi változatban létezik, ami előrevetíti, hogy mindegyiknek kicsi és gyengébb a fejlesztői csapata (miért nem tudnak egy jót csinálni a sok tökéletlen helyett?). Persze, persze, tudom, hogy ajándék lónak nem illik a fogát nézni.
Van egy régi gépem Intel Celeron 2 GHz-es processzorral, 2 GB memóriával. Amikor kaptam egy Windows 8-as notebookot, megpróbáltam ingyen elajándékozni ismerőseimnek, de senkinek sem kellett, ki meg nem dobom, vészhelyzet esetén jó lesz. 15 MBit/s wifi kapcsolatom van, megelégedésemre dolgozott rajta a Windows XP, igaz, hogy egy kicsit lassan, de a nekem szükséges multimédia igényre alkalmas volt.
Először feltettem rá a ReactOS XP klónt és az Opensuse-t. Mindkettő lassabb volt, minta z XP, a fordítás nem teljes, sok program, hibaüzenet angol nyelvű, az Opensuse fel sem ismerte a wifimet (a nyelvi problémák a többire is jellemzőek). Kipróbáltam még a Zorin OS Windows 7 klónt, az Ubuntut, a lassabb gépekre ajánlott Turbopuppy-t, Spearmint-et és Lubuntut. Ekkor elegem lett, mert vagy flash video plugin, vagy más nyelvi letöltés hibákba ütközött. A Spearmint volt a legrosszabb, negyed óra alatt kétszer lefagyott, a harmadik indítás után eltűnt a shutdown ikon is.
Be is fejezem és visszatérek az XP-re, lesz ami lesz a támogatás befejezése után. Legfeljebb három havonta újratelepítem, ha szükséges és csak internetezésre, közben zenehallgatásra fogom használni. Ja! Majdnem elfelejtettem, hogy egyetlen általam kipróbált verzión sem fut a teljes LibreOffice, a bemutató (powerpoint) opció hiányzik. Azt sem tudtam kideríteni, hogy hogyan lehetne importálni a böngésző és levelező kedvenceit, címeit.

A bejegyzés trackback címe:

https://svejk.blog.hu/api/trackback/id/tr955586157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása