Mottó

Nem szeretem az olyan embereket, akik nem olyanok, mint más ember. Más ember is elég undorító. Hát még az, aki nem olyan. (Szerb Antal)

 

Jobban kijövök az emberekkel, ha nem vagyok velük.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Megemlékezés Nagy Imre házánál

2012.10.23. 15:12 | svejk | Szólj hozzá!

Címkék: október 23 budai liberális klub nagy imre emlékház

Azt mondtam, hogy október 23-án nem megyek tüntetni. Nos, így is tettem, viszont elmentem egy megemlékezésre Nagy Imre házához. Ez a Budai Liberális Klub hagyományos ünnepsége volt a forradalom évfordulója alkalmából. Sajnos, csak mintegy kétszázan gyűltünk össze. Egy rendőrautót és két rendőrt láttam összesen. 
Az ünnepi megemlékezést Kuncze Gábor tartotta, aki most a Szabadelvű Polgári Egyesület elnökeként jelent meg. Én az előadón kívül összesen három embert ismertem fel. Természetesen Koncz Imrét, a klub kuratóriumának tagját, Eörsi Mátyást, aki a DK tagja, valamint Tóth Zoltán választási szakértőt (valószínűleg ők is azért voltak itt, mert közel laknak, akárcsak én és a többiek).
Kuncze Gábor nem mondott semmi újat. Az kétségtelenül egy nemes döntés volt Nagy Imre részéről, hogy kiállt az ország népe mellé és ezért az életét is hajlandó volt feláldozni (nem úgy, mint Galilei, Kossuth, Mindszenthy és sokan mások).
A viszonylag rövid beszédet csak az ATV stábja rögzítette. Utána elhelyezték a virágokat és aki akarta, bemehetett megtekinteni az emlékházat.
Még egy érdekes dolog történt velem. A beszéd vége után a szép időre való tekintettel úgy gondoltam, hogy sétálok egyet és az ellenkező irányban indultam el, mint a többiek, akik szintén nem mentek be a házba. A Sövény utcán a Pasaréti út felé lefordulva a másik oldalon megállt egy autó, egy disztingvált hölgy kilépett belőle és egyenesen odajött hozzám, majd megkérdezte:

- Már vége van a rendezvénynek? (felvilágosítottam, hogy a Nagy Imre emlékházba még bemehet)

Vajon miből gondolta, hogy én ott voltam (egyetlen emberként az utcán)? Nem azt kérdezte, hogy esetleg nem az ünnepségről jövök, vagy valami hasonlót, hanem úgy, mint aki tutira megy. Ennyire liberális a pofám? Ezen elrágódok egy darabig.
Számomra szomorú, hogy hazafelé a Széna téri '56-os emlékműnél rendezett hivatalos II. kerületi ünnepségen kb. kétszer annyian voltak (rendőrök és résztvevők), mint mi voltunk. Igaz, hogy itt kivezényelt iskolák, Varga Mihály és testőrsége, valamint más illusztris személyek is növelték a létszámot.

P1010128.JPG  P1010132.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://svejk.blog.hu/api/trackback/id/tr684864528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása