Mottó

Nem szeretem az olyan embereket, akik nem olyanok, mint más ember. Más ember is elég undorító. Hát még az, aki nem olyan. (Szerb Antal)

 

Jobban kijövök az emberekkel, ha nem vagyok velük.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Választás boríték nélkül

2012.10.08. 13:20 | svejk | Szólj hozzá!

Címkék: politika szavazás takarékosság boríték nélkül

Már az eddigi kormányténykedések is erősen korlátozták a szabad választásokat, de a boríték elhagyása már közelít a Horthy-rendszeréhez, aki ugyebár személyes példaképpé lépett elő, pedig több embert végeztetett ki, mint Kádár, ráadásul hadat üzent az USA-nak, 250 ezer embert pedig a halálba küldött a Don-kanyarban. Néhány adalék a Horthy éra "választási" szabályaiból:

1926-ban a választásra jogosultak száma 1922-höz képest több mint 150 ezer fővel csökkent. Az összlakossághoz viszonyított arány romlása még szembeötlőbb: az 29,8-ról 26,6%-ra csökkent.
A titkosságnak egyébként ismertető jelei sincsenek meg, mert a törvényhatósági városokon és öt ipari gócponton kívül mindenütt nyílt volt a szavazás.
Választójoga volt minden férfinek, aki 24. életévét betöltötte, 10 év óta magyar állampolgár, 2 év óta egy községben lakik és a 4 elemit sikeresen elvégezte. A nőnek, hogy választhasson, 30 évesnek kell lennie és 6 elemi osztályt kell elvégeznie.

A hasonlóságok után visszatérve, jelenleg miniszterelnökünk azért akarja megszüntetni a borítékokat, mert ezzel pénzt és időt lehet megspórolni. Ez igaz, de akkor inkább a Nemzeti Konzultációt megelőzően kellett volna ügyfélkapus regisztrációt bevezetni, hogy ki kéri ezeket a leveleket? Akkor még a kiküldött kérdőívek 5%-a sem érkezett volna vissza, így sokkal többet lehetett volna megtakarítani, mint borítékelhagyással a szavazásnál.
Bármit mond az ombudsman, a boríték elhagyásával a választás titkossága csökken.
Elmesélem személyes gyakorlatomat a Kádár-rendszerben (elég idős vagyok, többször is szavaztam akkor). Nem volt ugyan regisztráció, de rossz néven vették, ha nem ment valaki szavazni. Délután már házhoz mentek a "szavazatszedők" megkérdezni, hogy hol volt az elvtárs? Így érték el a 97% felett részvételi arányt. Én azt a trükköt alkalmaztam, hogy a szavazólapokat eltettem és az üres borítékot dobtam be. Így utólag nem lehetett manipulálni. Szerintem a hozzám hasonlók tették ki a nem szavazó három százalékot. Namármost boríték nélkül egyértelműen szavazónak minősülök, akár kitöltöttem, akár nem és az érvénytelen lapot érvényessé javíthatják.
Én minden esetre borítékot fogok vinni a választásra. Ehhez jogom van és másnak is javasolom.

A bejegyzés trackback címe:

https://svejk.blog.hu/api/trackback/id/tr144826585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása