Mottó

Nem szeretem az olyan embereket, akik nem olyanok, mint más ember. Más ember is elég undorító. Hát még az, aki nem olyan. (Szerb Antal)

 

Jobban kijövök az emberekkel, ha nem vagyok velük.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Szubjektív véleményem az olimpiáról.

2012.08.14. 16:03 | svejk | Szólj hozzá!

Címkék: sport london olimpia szvsz

Hát vége lett. Szép volt, nagy volt, viszonylag jól szerepeltünk, de azért nekem nem minden tetszett maradéktalanul.
Én nem szeretem a monstre megnyitókat, záróünnepségeket, különösen ilyen válságos időkben. Nem hiszem, hogy minden pillanatuk tetszik az embereknek, legalábbis azoknak, akik eredményesen leérettségiztek. Az egész felesleges pénzkidobás. Elég lenne a sportolók felvonulása és egy öt perces megnyitóbeszéd.
Persze tudom, hogy senki sem nézi végig az olimpia összes sportágát, mivel ez lehetetlen. Én csak az atlétikai versenyeket és a kajak-kenu döntőket néztem végig, a többiből (tenisz, úszás, foci) csak részleteket láttam. Az úszásra kifejezetten dühös vagyok, mert kicsit olyan, mintha atlétikában is csak 100, 200, 400, 800 és 1500 m-es futás lenne, de ezeken belül hátrafelé, páros lábbal, oldalazva, cigánykerekezve is lehetne aranyérmet nyerni. Az egész úszósportot devalválja, hogy egy tehetséges úszó egyetlen olimpián 5-6 aranyérmet is szerezhet. Ugyanez a véleményem a tornáról. Nem véletlen, hogy Phelps és Latinyina a két legeredményesebb sportoló, noha sokan vannak, voltak náluk jobbak. Nem nézem azokat a sportágakat, amelyekben pontozás van, vagy a bírók szerepe túl nagy, több a helyes, vagy helytelen sípszó, mint a játék (pl. vízilabda, kézilabda).
Voltak óriási bírói hibák, vagy inkább csalások. A cikkben szereplőkön kívül nekem nem tetszett a női magasugrók selejtezőjének végén a hosszas vita a versenyzők és bírók között, de Betty Heidler dobásának kb. 5 m-rel való "elmérése", majd később videó alapján való kb. sacc visszaadása szörnyű volt neki is és a később negyedik helyre visszasorolt Wenxiu Zhang-nak is (meg sok másnak). Az "eltűnt" egyiptomi birkózók esete sem mindennapi, csakúgy, mint az, hogy az utólag dopping miatt Osztapcsuk-tól elvett aranyérmet az a Valerie Adams kapta női súlylökésben, akit a szövetség elfelejtett nevezni és csak kivételes engedéllyel indulhatott (vagy vannak szabályok, vagy nincsenek). Az dél-koreai párbajtőröző Shin A-Lam esetében korántsem voltak ilyen elnézőek a versenybírók.
Azt sem értem, hogy miért csak sportolóknak jár a himnusz? Még kutyaütő focicsapatok meccsei előtt is eljátsszák a nemzeti himnuszt, de kiemelkedő tudományos, művészeti díjak, eredmények elismeréseképpen nem. Ez vagy a himnuszok devalválása, vagy az igazán nagy eredményeké. Hogy továbbra is szubjektív maradjak, én is pontozásba fogtam Olyan sokszor hallottam a különböző himnuszokat, hogy dallamuk alapján fiktív "érmeket" osztottam. Első lett nálam a francia, második a német, harmadik az orosz himnusz  mondjuk holtversenyben az olasszal.

olimpia1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://svejk.blog.hu/api/trackback/id/tr294712180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása