Mottó

Nem szeretem az olyan embereket, akik nem olyanok, mint más ember. Más ember is elég undorító. Hát még az, aki nem olyan. (Szerb Antal)

 

Jobban kijövök az emberekkel, ha nem vagyok velük.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Letilthatók-e adataink?

2012.05.31. 15:39 | svejk | 1 komment

Címkék: politika nemzeti konzultáció nyilvánosság klub adatletiltás

Olvasom a Nyilvánosság Klub felhívását adataink letiltásáról.
Nos, én már 1999-ben kaptam egy levelet az akkor még Központi Nyilvántartó és Választási Hivataltól, amelyben értesítettek, hogy "adatainak a helyi, területi és a központi nyilvántartásban történő letiltására intézkedtem".
Biztos, ami biztos alapon a közelmúltban érdeklődtem, a most Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalnak nevezett intézménytől, hogy a 13 évvel ezelőtti letiltásom érvényes-e?
Válaszukban közölték, hogy "adatletiltása mindaddig érvényben marad, míg azt Ön írásban fel nem oldja".
Ennek ellenére megkaptam a miniszterelnök úr levelét a nemzeti konzultációnak nevezett kérdőívvel. A letiltás ezek szerint semmire sem jó, illetve csak a következő esetekre érvényes:

- közvetlen üzletszerzés (direkt marketing)
- piackutatás
- tudományos kutatás
- közvélemény kutatás céljából.

Márpedig a "konzultáció", vagy az adathalászat ugyebár egészen más.

A bejegyzés trackback címe:

https://svejk.blog.hu/api/trackback/id/tr784557426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gusz 2012.06.08. 22:32:33

Szia Svejk,

én is hasonlóan állok (én is letiltottam sok éve, mégis kaptam konzultlevelet). Felhívtam a 1818-at, ahol megmondták, hogy a Hivatal nem adott át adatot a Miniszterelnökségnek, hanem ez utóbbi kérésére minden választópolgárnak kiküldték ezt a konzultációs megkeresést, az általunk alkalmazott tiltás által ezáltal nem megakadályozhatóan. Tehát a Miniszterelnökség ebben a fázisban nem minősül adatkezelőnek. Még. Majd csak ha visszaküldöd :-) - szerintem ne tedd.

Üdv + rá se ránts:

Guszti
süti beállítások módosítása