Mottó

Nem szeretem az olyan embereket, akik nem olyanok, mint más ember. Más ember is elég undorító. Hát még az, aki nem olyan. (Szerb Antal)

 

Jobban kijövök az emberekkel, ha nem vagyok velük.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Koldusmaffia újratöltve

2012.01.25. 14:23 | svejk | Szólj hozzá!

Címkék: koldusmaffia esetek új módszerek

Csaknem egy éve írtam meg véleményemet a koldusmaffiáról.
Tegnap két olyan koldusasszony szólított le, és a módszerek hasonlósága ismét felkeltette a gyanúmat a koldusmaffia létezésére.
Egy két bottal a piac közelében álló idős néni megszólított, hogy "fiatalember, nem vagyok koldus, de nincs pénzem az injekcióm kiváltására, segítsen ki néhány forinttal". Az nem létezik, hogy aki orvoshoz jár nálunk és felírják neki a gyógyszert, az ne tudná, hogy létezik közgyógyellátás, egyes önkormányzatok még segélyt is adnak, sőt, a rászorultaknak házhoz is viszik az ebédet, kiváltják gyógyszerét.
Másik esetem késő délután volt otthon. Társasházunkba csak az nem jön be, aki nem akar, így simán bejött egy másik néni. Becsöngetett, majd amikor kimentem, azt mondta "kedves uram, segítsen rajtam, most jöttem ki a kórházból, elfogyott a pénzem, szeretnék hazautazni Kovásznára". Mondtam, hogy nosza! 65 éven felüliek ingyen utazhatnak Magyarországon, a határon túl meg csak megsegíti valamelyik rokona. Szerintem ez is csak egy kitalált történet, de ha igaz lenne, akkor sem adtam volna egy kanyit sem. Kórház van Romániában is, az állampolgárságot meg nem koldulásra adták.
Nagyon valószínűnek tartom, hogy a másik asszony is külföldi volt, mivel egyik sem volt tisztában az alapvető hazai ellátási gyakorlattal. Az sem véletlen, hogy mindketten egészségügyi dumákkal hozakodtak elő (a villamoson is gyakran látok egy fiatal srácot, aki táblája szerint műtétre gyűjt). Persze az is lehet, hogy teljesen hülyének néztek, ami lehetséges a manapság divatos szemöldökig és fülemre húzott fekete kotonsapkám miatt.

A bejegyzés trackback címe:

https://svejk.blog.hu/api/trackback/id/tr893766990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása