A UPC legutóbbi
számlájának hátoldalán az alábbi apróbetűs (kb. 2-3-as méret) tájékoztatást
találtam:
„Értesítjük, hogy a körülményekben bekövetkezett lényeges változás miatt
módosulnak
a Vezetékes
műsorelosztási
Általános Szerződés
Feltételei: 2011. december 1-től kikerül analóg és digitális csatornakiosztásunkból a Zone Club
csatorna, a változást a 2011.12.01-jen módosuló ÁSZF tartalmazza.
2011.12.15-től
az OZONE
NETWORK csatorna, az analóg
silver csomagban átkerül 615.25 MHz-röi 647.15 MHz-re, a változást a 2011.12.15-én módosuló ÁSZF tartalmazza. 2012.
01.01-tól kikerül
digitális
és
analóg
csatornakiosztásunkból a Movies24,
digitális
csatornaosztásunkból a MusicMix
csatorna, analóg
csatornakiosztásunkból az Info Rádió.
Tájékoztatjuk, hogy az ÁSZF-ben 2012.01.01-től a Duna II. Autonómia csatorna neve Duna
2-re módosul.
A változásokat a 2012.01.01 -én
módosuló ÁSZF tartalmazza. A módosítás az alábbi pontot érinti: ÁSZF 1. számú melléklet - analóg és digitális csatornakiosztás. Előfizetőink jogosultak a jelen
értesítés kézhezvételét követő 8 napon belül Előfizetői Szerződésüket azonnal hatályai felmondani.
Amennyiben a módosítás az előfizető számára hátrányos rendelkezéseket tartalmaz, az Előfizető az értesítéstől számított 15 napon belül további jogkövetkezmények nélkül jogosult felmondani
az Előfizetői Szerződést. Amennyiben Előfizetőnk kötelezettséget vállalt arra, hogy a
Szolgáltatást meghatározott időtartam alatt, az ebből eredő kedvezményekért igénybe veszi, úgy az Előfizetői Szerződését csak akkor mondhatja
fél
az értesítéstől számított 15 napon belül, ha a módosítás az igénybe vett kedvezményeket érinti. Amennyiben az
Előfizető e feltételekkel mondja fel az
Előfizetői Szerződést, úgy a UPC Magyarország Kft nem jogosult a
határozott
időtartamú szerződésben rögzített hátrányos jogkövetkezmények alkalmazására. A hatálybalépés napjáig T. Előfizetőink részletes tájékoztatására az új, egységes szerkezetű ÁSZF teljes szövegét ügyfélszolgálati irodáinkban, valamint a
www.upc.hu honlapon közzétettük.”
A hosszú szövegben egy szó sincs arról, hogy mik
azok a „körülményekben bekövetkezett lényeges változások” és a csomagból kikerülő négy csatorna csökkenti-e az
árakat (természetesen nem)? A
fogyasztó teljesen kiszolgáltatott, mert felmondás esetén esetleg hetekig nem
lenne telefonom, internetem, televízióm. Ilyenkor miért nem lép a
fogyasztóvédelem, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, az ombudsman, vagy a
bánat tudja, hogy milyen sóhivatal?