Mottó

Nem szeretem az olyan embereket, akik nem olyanok, mint más ember. Más ember is elég undorító. Hát még az, aki nem olyan. (Szerb Antal)

 

Jobban kijövök az emberekkel, ha nem vagyok velük.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Válság, ingyenweb, ingyenblog, vírusok

2010.05.25. 14:44 | svejk | Szólj hozzá!

Címkék: internet youtube válság vírusok blogproblémák ingyenweb ingyenblog

Azt tudja mindenki, hogy ingyenebéd nincs. Ha csökkennek a cégek bevételei, természetesen kevesebb jut reklámra, aminek az a következménye, hogy az eddig szívjóságnak tulajdonított ingyenes szolgáltatások némelyike megszűnik a világhálón. Lassan megtapasztaljuk, hogy nemcsak az internetelérésért, hanem a hírolvasás lehetőségéért, hobbi weboldalak, blogok elhelyezéséért, tehát az ingyenes tárhelyért fizetnünk kell (ha akarjuk és megéri).
Nekem ezzel pechem volt, mert a sok éve elhelyezett honlapom szűnt meg a tar.hu-n, blogom pedig már másodszor (először a blogdreams.hu-n) az extra.hu-n. A honlapot továbbköltöztettem az ultraweb.hu-ra, de ezek a változások természetesen a látogatottság csökkenésével jártak, ráadásul ezt a szolgáltatót kipécézték a hackerek, mert igen sokszor jelez az ESET, hogy különböző trójaikkal fertőzött az oldal. Ugyanezt nem tudtam megcsinálni a blogommal, mert lementettem ugyan, de a régi blogmotort más szolgáltató nem használja (vagy más verzióban, csak részleges adatátvitellel). Így három és fél év anyaga elveszett (persze itthon olvasgathatom). Ezek a gondok arra késztetik azokat, akiknek nem fűződik gazdasági érdekük weboldaluk fenntartásához, hogy hagyják abba az egészet. Ha sokan lesznek ilyenek, az internet már nem lesz olyan színes, mint eddig.
Ráadásul a YouTube-bal is megszívtam két és fél év, majdnem hatszáz feltöltés, több mint négymillió látogató és ötszáz feletti feliratkozó után. Nem egészen ide tartozik, de talán más is okulhat belőle. A két évvel ezelőtti májusi berlini WTA torna Safina-Henin mérkőzés egyetlen kétperces utolsó játékát felvettem az Eurosportról és feltettem, mert a blogomban írtam róla és illusztrációnak használtam. Akkor még nem tudtam, hogy ez illegális. Két figyelmeztetést azóta már kaptam, szintén sportesemények részletének feltöltése miatt, tehát már hetek óta hozzá sem nyúltam a csatornámhoz a biztonság kedvéért. A TF1-nek viszont most jutott eszébe kifogásolni a régi esetet, így jött a "három korner egy tizenegyes", derült égből a villámcsapás és az egész csatornám eltűnt egyik napról a másikra (azóta Henin már egyszer visszavonult és több, mint egy év kihagyás után újra visszatért). Ez azzal járt, hogy ebben a blogban is eltűntek a saját videóim. Az egész elő sem fordult volna, ha a lenne olyan blogszolgáltató, ahová közvetlenül lehet videót feltölteni. (A megszűnt blogdreams.hu Wordpress blogmotorja ilyen volt.) Itt, az Indexen még egy külső szerveren lévő kép belinkelését is csak forráskód módban lehet megoldani. Persze megtehetném, hogy bérelt tárhelyen egy másik blogmotort használok, de az elszigeteltség miatt szinte csak én látnám. 

Tanulságos.

A bejegyzés trackback címe:

https://svejk.blog.hu/api/trackback/id/tr82030227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása