Mottó

Nem szeretem az olyan embereket, akik nem olyanok, mint más ember. Más ember is elég undorító. Hát még az, aki nem olyan. (Szerb Antal)

 

Jobban kijövök az emberekkel, ha nem vagyok velük.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Szakemberek gyöngyei

2010.03.29. 15:20 | svejk | Szólj hozzá!

Címkék: cirko esetek szakemberképzés

Egy kis adalék ahhoz, hogy mennyire csődben van az egész magyar szakemberképzés. Van egy olasz konstrukciójú és gyártású, de FÉG jelzéssel értékesített kombi cirkóm. Már nyolc éves, de öt éve (!) küzdöttem ugyanazzal a hibával, hogy fűtési szezonban hetente utána kellett tölteni, mert lecsökkent a nyomás. Minden évben a FÉG szervizt hívtam és a különböző szerelők "jobbnál-jobb" pénztárcaapasztó javaslattal álltak elő. Az egyik szerint túl kicsire tervezték a tágulási tartályt, szereltessek fel egy nagyobbat külön, a másik lecseréltette az összes automata légtelenítő szelepet, a harmadik a hideg és melegvizes oldal gólyósszelepeinek cseréjében vélte megtalálni a megoldást. Persze egyik sem járt eredménnyel. Ekkor jöttem én, noha már előbb is megtehettem volna, de egy ilyen számomra bonyolultnak tűnő szerkezetbe nem akartam belepiszkálni. Leszereltem a burkolatot és figyelni kezdtem, hogy hol van szivárgás, mert már biztos voltam benne, hogy nem máshol van a hiba, mert akkor rég észrevettem volna a csepegést. Végül egy kis szerencsével a belső tágulási tartály flexibilis csőcsatlakozójának lazaságában meg is találtam. Ez olyan kis mértékű volt, hogy csak felfűtött víz esetén szivárgott, azonban a meleg csőről azonnal el is párolgott. Egy kis szerencsém volt, hogy egyszer pont akkor tapogattam meg, amikor a fűtés leállt, a cső hűlt és így nem volt még ideje a kis vízcseppnek a gőzzé válásra. A probléma ott van, hogy a szakmunkásképzőkbe a leggyengébb tanulók kerülnek, akiknek kisebb gondja is nagyobb a tanulásnál, néhány rutin bemagolásán nem jutnak túl, gondolkodni meg abszolút képtelenek. Sajnos, ez a gond a pedagógusképzésben és a műszaki felsőoktatásban is. Mindenki énekes, vagy média szakértő, jogász szeretne lenni, az egyetemekről meg olyanok kerülnek ki, akik ötven évvel ezelőtt még érettségi bizonyítványt sem kaptak volna. 

A bejegyzés trackback címe:

https://svejk.blog.hu/api/trackback/id/tr831877884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása