Mottó

Nem szeretem az olyan embereket, akik nem olyanok, mint más ember. Más ember is elég undorító. Hát még az, aki nem olyan. (Szerb Antal)

 

Jobban kijövök az emberekkel, ha nem vagyok velük.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Tanulságos magánügy

2009.07.20. 17:08 | svejk | Szólj hozzá!

Címkék: számítógép merevlemez adatvesztés

Magánügy. Más kárán tanul az okos, de én nem így tettem. Óvatos vagyok számítógépem kezelésénél, csinálok is rendszeres mentéseket, de csak kb. havonta. Ügyelek a gyanús jelekre is, ezért a régi, néha csörömpölő merevlemezem helyett áprilisban vettem egy nagyobbat. Ebben a hónapban a Windows XP alatt többször jelentkezett indokolatlan programleállás „Nem válaszol” üzenettel böngészőben, intézőben és más helyeken. Eset Smart Security 4.0- használok, mellette fut egy kémprogram kereső is. Valami trójaira gyanakodtam, de a teljes vizsgálatban a vírus, kémprogram és trójai keresők semmit sem találtak, ezért az op. rendszer újratelepítése mellett döntöttem.
A telepítés elindult, de „a számítógép hardverkiépítésének vizsgálata...” üzenet után leállt, többszöri kísérlet sem vezetett eredményre. Itt megállt a tudományom, mert alkalmas másik gép hiányában a SATA merevlemezt nem tudtam kipróbálni, ezért elvittem egy szervizbe. Ott sem indult a telepítő és a három részre particionált merevlemezből csak egy volt látható a megkezdett telepítés töredékfájljaival. A Windows egy 40 GB-os partíción volt. A saját adataim (képek, média, szöveg, táblázatok stb.) a két nagy, egyenként kb. 220-230 GB-os partíciókról eltűntek, így az utolsó mentés óta készült dokumentumok az enyészeté lettek. Anyagi kár nem ért, a fontos dolgok egy kis pluszmunkával pótolhatók, de tanulság, hogy még a majdnem új alkatrészekben sem szabad megbízni. Menteni, menteni, menteni!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://svejk.blog.hu/api/trackback/id/tr671256999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása