Mottó

Nem szeretem az olyan embereket, akik nem olyanok, mint más ember. Más ember is elég undorító. Hát még az, aki nem olyan. (Szerb Antal)

 

Jobban kijövök az emberekkel, ha nem vagyok velük.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Bürokráciacsökkentés?

2016.02.18. 14:09 | svejk | Szólj hozzá!

Címkék: politika bürokrácia vezetői engedély Parkinson önkormányzati ügyintézés

Kormányunk igen fontos célkitűzése a bürokrácia csökkentése. Ez nagyon helyes törekvés, csak sajnos soha senkinek sem sikerült. Mivel elég öreg vagyok, emlékszem még hogy Rákosi pajtás idejében is ezzel volt tele minden újság a Lúdas Matyi-ig bezárólag. Legvilágosabban C. Northcote Parkinson fogalmazta meg , hogy a közhivatali szervek személyi állományának fejlődése úgyszólván teljesen független az illető szervre háruló tényleges munka mennyiségétől. A magyar sajtóban először 1958-ban foglalkoztak a törvényekkel (!).
Úgy látszik, hogy kedves vezetőink erről nem hallottak, csak a létszámcsökkentésről, pedig ők neveztek ki több, mint száz helyettes államtitkárt. Ami régen jól működött, azt is eltolták. Példaképpen csaknem hat éve írtam a forgalmi engedély megújítási  kálváriámról, amikor megemlítettem a vezetői engedély meghosszabbításának nehézségeit is.
Most ismét lejárt a jogsim. Elmentem a háziorvoshoz, vizsgálat után kaptam egy alkalmassági igazolást 1 700.-Ft-ért. Másnap elmentem az önkormányzati hivatalba, ahol csekély három órás várakozás után közölték velem, hogy az orvos nem pecsételte le az igazolást. Délután négyre vissza kellett menni az orvoshoz lepecsételtetni, majd ismét elmenni az ökormányzathoz. Igaz, hogy most már soron kívül fogadtak, 1 500.-Ft-ot leperkáltam, de jogsim csak akkor lesz, ha SMS-ben értesítenek az elkészüléséről. Tehát ami régen egyetlen orvosi pecséttel elintézhető volt, az most négy ember (orvos, asszisztens, ügyfél, ügyintéző) idejét rabolja és még nem is ismerem, hogy a vezetői engedély kártya elkészítésével hányan foglalkoznak. Nekem egy teljes napom és az idegrendszerem sínylette meg ezt a herce-hurcát.

    

Ps.: Egy héttel később újabb egy órám ment rá a jogosítvány átvételére. A mellékelt levélen a következő figyelmeztetés szerepelt:

jogsi.jpg

Most kapaszkodjatok meg! A 4.b) pontban szereplő határidő 2066.02.15 (!!!). Szép tőlük, hogy reménykednek hosszú életemben.

A bejegyzés trackback címe:

https://svejk.blog.hu/api/trackback/id/tr648401226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása