Mottó

Nem szeretem az olyan embereket, akik nem olyanok, mint más ember. Más ember is elég undorító. Hát még az, aki nem olyan. (Szerb Antal)

 

Jobban kijövök az emberekkel, ha nem vagyok velük.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

A Samsung és én, avagy milyen a buta ember...

2013.11.02. 16:51 | svejk | Szólj hozzá!

Címkék: notebook Samsung Radeon videókártya frissítés

Van egy régi jó közmondásunk, hogy más kárán tanul az okos. Nos én nem tartozom az okosak közé, mert már negyedszer szívtam meg a Samsung termékek vásárlását.
Az első balfogásom egy videólejátszó vásárlása volt a múlt század '90-es éveinek elején. A kütyü a garancia lejártáig működött, utána tönkrement a kijelző, majd mechanikus hibák, szalagzabálások fordultak elő. Amikor a javítási költségek elérték a vásárlási érték felét, kidobtam a cuccot.
A második hibám az volt, hogy nem sokkal később, azt hiszem 1994-ben vettem egy Samsung TV-t is. Tény, hogy ez 1998-ig hiba nélkül szuperált, de utána jöttek a bajok. Először az elektrolit kondenzátorokat cserélték, következő évben se kép, se hang. A szerelő egy órát szarakodott vele eredménytelenül, végül "csak" 4000.-Ft kiszállási díjat fizettem. Felhívtam a Samsung szervizt. Kiküldtek egy manust, aki elvitte a készüléket. Három hét múlva közölték, hogy a szükséges panelt nem tudják beszerezni, de néhány funkció nélkül a készülék működőképes, 16 000.-Ft a javítás. Mondtam, hogy tartsák meg, inkább veszek egy újat, így legalább nem kellett semmit sem fizetnem.
Egy darabig szünetet tartottam, de utána kellett egy kis TV, amit a számítógéppel is használhatok. Vettem tavaly egy UE-22ES5000 Full HD LED televíziót. Ez működik, de olyan lehetetlenül természetellenesek a színei, hogy a kis, 22"-os képernyőn egy teniszmeccset nem lehet élvezni, a labda csak a lassításokban látszik (persze ez nem minden borításon van így, pl. kék pályán jó, de salakon nem). Hiába a full HD 1980x1020 felbontás, mégis problémás a kis képernyőn a kis labda. Ez annál is érdekesebb, mert a 10 éve vásárolt Leadtek USBII külső TV kártyámmal egy kisebb 17"-os monitoron, sokkal rosszabb (720x576) felbontásban is tökéletesen lehet nézni a teniszt. Ezen kívül hová tették a fülhallgató és USB csatlakozókat? Naná, hogy a hátuljára. Ilyen hülyeséget álmomban sem gondoltam volna. Gratula a tervezőnek! Nálam a képernyő háta mögött sötét van, gondolom a tévénézők 98%-nál is. Az USB-hez vettem egy hosszabbító kábelt, ami most ott lóg a TV előtt, ha szükség van rá, de a fülhallgatónál már taperolni kell hátul, hátha beletalálok. Nem minden jó, aminek jó a reklámja.
A negyedik hibám egy Samsung NP350V5C-S06HU notebook vásárlása volt. Intel processzor, AMD Radeon videókártyával. Ez baj. Ezután a Radeont bottal sem piszkálom meg. A történet a következő:
A múlt héten az SW Update felajánlotta a videokártya illesztőprogram frissítését. Már az meglepett, hogy a fájl 828 MB-os (egy teljes WinXP elfért egy CD-n). A frissítés elkezdődött, de "csak" 437 MB letöltést írt ki. A 60 Mbit/s internetsebesség mellett a letöltés több, mint egy óráig tartott, pedig néhány perc alatt meg kellett volna történnie. A végén egy cukorrúd alakú telepítési hurka is több, mint 10 percig ment, majd azt üzente, hogy "a telepítés sikertelen".
Egy hét múlva újra próbálkoztam. A fentiekben leírt procedúra megismétlődött, de a változatosság kedvéért a végén szétesett az egész képernyő kriksz-krakszokra. Csak az újraindítás segített, de az SW Update továbbra is noszogat a frissítésre, amire három órám életemből való ellopása után már nem vállalkozom.
Minden esetre meg vagyok döbbenve, hogy egy videokártya frissítés ennél az AMD Radeonnál egy ekkora fájlt és ekkora cirkuszt jelent, annak ellenére, hogy a Samsung ezt ajánlotta:
"Az SW Update segítségével könnyen és kényelmesen telepíthet szoftvereket Samsung számítógépére.
Az SW Update olyan alkalmazás, amely lehetővé teszi a legfrissebb Samsung szoftverek és frissítések egyszerű telepítését."
Persze kivéve nekem.

A bejegyzés trackback címe:

https://svejk.blog.hu/api/trackback/id/tr705611695

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása