Mottó

Nem szeretem az olyan embereket, akik nem olyanok, mint más ember. Más ember is elég undorító. Hát még az, aki nem olyan. (Szerb Antal)

 

Jobban kijövök az emberekkel, ha nem vagyok velük.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Disszertációk és diplomamunkák

2012.05.06. 16:07 | svejk | Szólj hozzá!

Címkék: gyurcsány diplomamunka schmitt disszertáció esetek

Nem tudom, hogy mi történt 1974 után a egyetemeken, de egyáltalán nem értem a Schmitt doktorija és Gyurcsány szakdolgozata miatti cirkuszt. Nem a két embert akarom szembeállítani, hanem a kritikán aluli elbírálási módszerekről van véleményem.
Maradjunk a tényeknél. Csak kettőt emelnék ki. Schmitt Pál a doktoriját benyújtotta és egy hónap múlva megkapta a szüleinek ígért címet. Gyurcsány diplomájának ugyanaz a személy volt a konzulense és bírálója. Pusztán ez a két vitathatatlan dolog megkérdőjelezi mindkettő hitelességét és értékét, minden józan ésszel szembemegy.
Hogy miért említettem 1974-et? Nos én egy évvel korábban kezdtem írni főiskolai szakdolgozatomat és ebben az évben védtem meg. Röviden összefoglalva az esemény egy műszaki főiskolán történt, ahol előbb egy oldalon be kellett nyújtanom a választott feladati témát. Miután ezt elfogadták, kijelöltek egy konzulenst, aki a BKV-nál volt főosztályvezető mérnök. Kötelező volt legalább három konzultáció, minimum két hónapos intervallumokban. Ezeken a konzulens megnézte az előrehaladást (számítógép nem lévén, az egészet kézzel írtam), megtette kifogásait, melyeket ki kellett javítanom. A szakdolgozat elkészülése után aláírta azt és benyújtottam a főiskolának. Ezután ők kijelöltek egy szintén szakértő külső opponenst, aki a Munkavédelmi Kutatóintézetben dolgozott, műszaki doktor volt.
Elbírálás után megkaptam az opponens írásos véleményét. Ennek birtokában készültem fel a védésre, megy egy öttagú bizottság előtt történt, akik kérdéseket tettek fel munkámmal kapcsolatban (jól válaszoltam, a védés sikeres volt).
Nos nem lehet csodálkozni azon, hogy ilyen tapasztalatok birtokában a Pécsi Janus Pannonius Tudományegyetem Tanárképző Kar 1984-es és a Testnevelési Főiskola 1992-es elbírálási tevékenységét a nullával egyenlőnek tartom. Lehet, hogy minden humán szakon ilyen laza gyakorlat uralkodott(-ik)?

Ja! És nekem megvan a 38 évvel ezelőtt készített szakdolgozatom másolata, mert én készítettem, így büszke vagyok rá.

A bejegyzés trackback címe:

https://svejk.blog.hu/api/trackback/id/tr464491634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása