Mottó

Nem szeretem az olyan embereket, akik nem olyanok, mint más ember. Más ember is elég undorító. Hát még az, aki nem olyan. (Szerb Antal)

 

Jobban kijövök az emberekkel, ha nem vagyok velük.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Május 1, Városliget 2012

2012.05.01. 16:48 | svejk | Szólj hozzá!

Címkék: május1 városliget 2012

Miközben készülődtem a felvonulásra, hallottam a rádióban Pataki Pétertől, hogy kevesen lesznek, mert az emberek félnek, hogy elveszíthetik az állásukat. Nos, Bibónak igaza volt, amikor azt írta, hogy "a demokrácia annyi, mint nem félni". Leninnek is igaza volt, amikor azt mondta, hogy "a forradalmi helyzet akkor következik be, amikor az uralkodó osztályok már nem tudnak a régi módon kormányozni, az elnyomottak pedig már nem akarnak a régi módon élni".
Az én véleményem pedig az, hogy az emberek tüntetés helyett dolgozgatnak a kertjükben, elmennek autójukkal a telkükre, vagy kimennek a strandokra, Margitszigetre, vagy kirándulni. Tehát beletörődtek sorsukba. Mindez beigazolódott, amikor 10 óra előtt öt perccel az alábbi fotót készítettem a budapesti MSZP-sek gyülekezőjéről az Andrássy út - Benczúr utca sarkán:

Becslésem szerint jóindulattal is kb. 500-an lehettek. Továbbmenve a Városligeti fasor teljesen üresnek tűnt a Benczúr utca kereszteződésétől a Dózsa György út felé. Amikor az MSZOSZ székházhoz közeledtem, már sok embert láttam, kb. ötezret.
Amikor elindult a menet, akkor már a keskenyebb sor és ritkás elhelyezkedés miatt hosszabbnak látszott a sor, mintha többen lettünk volna, de ez optikai csalódás volt.

Mindez beigazolódott, mert a szakszervezetek nagyágyúit néhány százan hallgatták csak, az elnyomott tömegek inkább söröztek korsónként ötszázért és ették az 1200.-Ft-os sültkolbászt. Thürmer Munkáspártjának hallgatósága is inkább kulináris élvezetekre koncentrált:

Az ünnep elmaradhatatlan résztvevője, Moldova György fáradhatatlanul dedikált a Kádár János Baráti Kör asztalánál:


Persze volt, akit csak a napsütés érdekelt:

A bejegyzés trackback címe:

https://svejk.blog.hu/api/trackback/id/tr314482581

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása