Mottó

Nem szeretem az olyan embereket, akik nem olyanok, mint más ember. Más ember is elég undorító. Hát még az, aki nem olyan. (Szerb Antal)

 

Jobban kijövök az emberekkel, ha nem vagyok velük.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Caveman - Ősember

2012.03.17. 15:42 | svejk | Szólj hozzá!

Címkék: színház kálloy molnár péter centrál színház caveman rob becker

Tegnap megnéztem a Centrál Színház Kisszínpadán Rob Becker: Caveman c. művét Kálloy Molnár Péter előadásában. Még sohasem jártam itt, hiszen a régi Vidám Színpad erkélyét alakították át színpaddá. Azt nem értem, hogy hogyan adtak építési engedélyt a szakhatóságok egy ilyen nehezen, szűk lépcsőkön megközelíthető kb. száz férőhelyes helyiség kialakítására. Innen ép bőrrel egy váratlan esemény bekövetkezésekor csak kevesen menekülnének meg.
A darab állítólag nagy sikert aratott a Broadway-n. Számunkra egy kissé átírta valaki, hiszen a helyszíneket, autómárkákat, cégneveket, előzményeket kénytelenek voltak a magyar viszonyokra átalakítani. A darab elején a feleség kirúg egy kövér, kopasz, rosszul öltözött férjet és utánadob rengeteg koszos zoknit, gatyát meg egy DVD lejátszót (megjegyzem, hogy mifelénk a stabil gyakorló hajléktalanok is jobban néznek ki, mint a darabban a kezdő). Én azon csodálkoztam, hogy a nem látható asszony miért ment hozzá egy ilyen manushoz?
A darabban csupa közhely hangzik el nőkről és férfiakról, elég harsány előadásban. Én már mindent hallottam, olvastam, tapasztaltam korábban. "A természet törvénye: a férfi és nő ellentétes viselkedése, bölcsességük egymásnak ellentmondó, de egymást kölcsönösen feltételező és kiegészítő iránya teremti meg az úgynevezett ősfeszültséget (Philipp Vandenberg)." Számomra nem újdonság, hogy a nők csoportosan járnak WC-re, szeretnek vásárolni felesleges dolgokat, régi dolgokra emlékeznek, amiknek semmi jelentősége (pl. milyen ruha volt rajta 15 évvel ezelőtt a barátnője eljegyzésén). Az sem vicces, hogy a férfiak szeretik a sört, a focit, nem dumálnak feleslegesen stb. Ami poén elhangzik, azt az utcai padról olvassa a főhős. Ebből egy: "- Isten halott Nietzsche. - Nietzsche halott. Isten", ami több, mint száz éves. Én ha nehezen is, de kibírtam az egy órát (tíz perccel később kezdődött, negyedórás szünet volt), 20:35-kor már jöttünk kifelé.
A darab mentségére hozzáteszem, hogy az úri (valóságshowkon és tehetségkutatókon szocializálódott) közönség hosszantartó tapssal jutalmazta a produkciót.

Én minden esetre többet röhögtem az alábbi videón négy perc alatt:

A bejegyzés trackback címe:

https://svejk.blog.hu/api/trackback/id/tr724322178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása