Mottó

Nem szeretem az olyan embereket, akik nem olyanok, mint más ember. Más ember is elég undorító. Hát még az, aki nem olyan. (Szerb Antal)

 

Jobban kijövök az emberekkel, ha nem vagyok velük.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Hitvallás

2011.04.20. 17:23 | svejk | Szólj hozzá!

Címkék: szvsz hitvallás nem értem nemzeti hitvallás

Kíváncsi voltam, hogy mi az a hitvallás, különös tekintettel a nemzeti hitvallás értelmezésére. Eddig azt hittem, hogy a hit valamilyen nevű felsőbbrendű lényben, vagy egyéb transzcendens jelenségben (mondjuk UFO, Sirius és a dogonok stb.) való bizodalom, uralmának, mindenhatóságának elismerése, imádása, a vallás pedig ennek a hitnek formába, szakrális rituálékba öntött változata, hiszen több ezer vallás van a Földön. Nos, tévedtem, mert most már van nemzeti hitvallás is. A Wikipédia sem nyújtott fogódzót, hiszen szerinte a hitvallás egy vallás tanításának rövid összefoglalása. Az alkotmányunk nemzeti, tehát nem lehet vallás, mivel nálunk is vagy kétszáz bejegyzett és még több bejegyzetlen vallás van, de egyikben sem szerepel a nemzeti jelző. Akkor most mi van? Mi ez tulajdonképpen? Ezután fogják csak bejegyeztetni? Erre is lehet 1%-ot felajánlani, vagy az ebből kimaradó vallásokhoz fog tartozni? Újabb keresztény vallásról van szó? Olyan ez, mint az anglikán, amelyik keresztény ugyan, de nem ismeri el a pápát? Mit szól ehhez a többi keresztény egyház?
Én maradok a réginél: Mindenkinek hinni kell valamiben. Én azt hiszem, iszom még egyet.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://svejk.blog.hu/api/trackback/id/tr452842891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása