Mottó

Nem szeretem az olyan embereket, akik nem olyanok, mint más ember. Más ember is elég undorító. Hát még az, aki nem olyan. (Szerb Antal)

 

Jobban kijövök az emberekkel, ha nem vagyok velük.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Koldusmaffia

2010.03.21. 13:38 | svejk | Szólj hozzá!

Címkék: koldusmaffia esetek

Mindenki beszél a koldusmaffiáról, de a "szakemberek" tagadják létezését. Szabó Máté ombudsman szerint szerint van, míg Iványi Gábor, az Oltalom Karitatív Egyesület elnöke szerint csak legenda.
Ezzel kapcsolatban egy kb. 1-2 évvel ezelőtti, saját szememmel látott tapasztalatomat szeretném elmondani:

  Kora délelőtt leszálltam a villamosról a Jászai Mari térnél és bementem a Balassi Bálint utcába. Egy percekkel korábban leparkoló mikrobuszból éppen akkor segített le egy térd alá érő fekete kabátot és széles karimájú fekete kalapot viselő ember négy-öt nyomorékot, akik szétszéledtek a Szent István körúton. Az egyik ezek közül a szerencsétlenek közül egy alacsony, fekete ruhás öregasszonnynak látszó nő volt, akinek arcát teljesen eltakarta a fejkendője. Azóta ehhez a nőhöz erősen hasonlító kuldusasszonyt a város több pontján láttam már, mindegyik a földön térdel, arca szinte a talajt érintve láthatatlan, előtte a pénzespohár. Nem létezik, hogy ez ugyanaz lenne mindenhol és mindenkor. Mindenki döntse el, hogy most van, vagy nincs koldusmaffia? Szerintem e szerencsétlenek nem is magyar állampolgárok. Legalább a nem magyar koldusok ténykedését be kellene tiltani, mert ma már a város frekventáltabb helyein, bevásárlóközpontok parkolóiban, tömegközlekedési eszközökön annyian vannak, hogy az már kimeríti a zaklatás fogalmát. 
Még két esetemet említem. Egyszer alkalmi munkát kínáltam egy fiatalembernek. Ö ezt nem vállalta el, mondván, hogy neki ez így jó. Másik alkalommal egy élelmiszerbolt előtt kenyérre kért pénzt az egyik. Mondtam, hogy várjon öt percet és hozok. Kifelé jövet a fél kiló kenyérrel emberemnek már csak a hűlt helyét találtam.

A bejegyzés trackback címe:

https://svejk.blog.hu/api/trackback/id/tr911856552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása