A reklámok, tüntetések (Critical Mass stb.) hatására az önkormányzatok igyekeznek u.n. “kerékpárutakat” kreálni, de ez ritkán sikerül. A képen is látható, hogy úttestre festett jelekkel is próbálkoznak. Ez nagyon veszélyes, mert a parkoló autók esetleg észre sem veszik a bringást elindulásnál.
No, persze a biciklisek sem angyalok, ráadásul számukra nem kötelező a KRESZ-vizsga, de ha ismerik is azt, akkor sem alkalmazzák. Hazánkban hetente halnak meg valamilyen szabálytalanság, figyelmetlenség, rossz műszaki állapotú (gyenge, rossz fék, világítás, mellény hiány stb.) bringa miatt. Budapesten nagyon veszélyes a hegyről lefelé való száguldozás, a villamossinek között haladás, a gyalogosokra a járdán cikázás, de a jó idő és a kedvet kapott kerekesek már egymást is veszélyeztetik a szűk kerékpárutakon. Gyakran biciklizek Budán a Kacsa u.- Bem rakpart kereszteződésében, ahol négy irányból közlekednek. A lámpánál mindkét oldalon többen jönnek össze, elindulásnál meg nagy a kavarodás. Sokan még a jobboldali közlekedést sem ismerik, a kanyarodás szabályait pláne, a kerékpárút pedig keskeny arra, hogy a jobbra-balra kanyarodó kerékpárosok elférjenek. Sokszor csak a szerencse óvja meg őket az ütközéstől.
Szerintem indokolt lenne a biciklizést is KRESZ-vizsgához kötni, az igazolást maguknál kellene hordani, a közút használatárt pedig adózniuk is kellene.