Mottó

Nem szeretem az olyan embereket, akik nem olyanok, mint más ember. Más ember is elég undorító. Hát még az, aki nem olyan. (Szerb Antal)

 

Jobban kijövök az emberekkel, ha nem vagyok velük.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Windows 7 tapasztalataim

2009.07.06. 15:12 | svejk | Szólj hozzá!

Címkék: windows7 tapasztalataim

Tapasztalataim a Windows 7 Ultimate Release Candidate telepítésénél és első lépéseimnél.

Az októberben piacra kerülő Windows 7 árai itt találhatók. (Persze lesznek Vistás kedvezmények, de nem Európában). Én ezt az angol verziót kaptam, amely 2010. március 31-ig lesz használható korlátozás nélkül.

Június 4-én nekifogtam a próbának. A telepítés rém egyszerű még nekem is, noha nem tudok angolul. 14 perc alatt feltelepült, utána 2 perc alatt letöltött három frissítést, miután minden kész volt, az egész 20 percig tartott.

Az első dolog, ami feltűnt az eddig használt XP-hez képest, hogy a homokóra helyett egy kis gyűrű van körbefutó fénnyel (azért át lehet állítani: az asztalon jobbklikk – Personalize – Windows Classic). Furcsa, hogy nincs benne a megszokott MS Outlook és Outlook Express (nyilván a perek miatt). Persze, nekem minden új, mert a Vista-t kihagytam.

Egy pár dologgal megszívtam. A nekem meglévő ESET Smart Security 3.0 verziója „ehhez az operációs rendszerhez nem alkalmas”. Maradtam a Windows tűzfalnál és Defender-nél. Ugyanez volt a helyzet a két éve vásárolt Asus P5LD2 alaplapom telepítő CD-jével (ez el sem indult). Erre azért lett volna szükség, mert az alaplapi Realtek ALC 882 hangkártya kuka volt. Szerencsére az Asus oldaláról letöltöttem a Vista verzióhoz készült drivert, amivel egy kis küzdelem után szóra tudtam bírni a hangkártyát. Ugyanakkor a régi EPSON multifunkciós nyomtatómhoz elő sem kellett venni a telepítő CD-t, mindössze 45′ (másodperc!) alatt megkereste a neten és telepítette is, igaz, hogy az angol nyelvűt, de ez már nem számít. Hat napja tettem fel és azóta legalább tíz frissítést töltött le. Van még teendő októberig Redmondban.

Megbarátkoztam vele, bár mindig van újdonság. Az MS Office helyett az OxygenOffice Professional 3.0.1-et használom. (Az OpenOffice kibővített, ingyenes verziója, eredetileg német.) Tök jó számomra.

2009.06.10. Alighogy megdicsértem, volt egy csodálatos kékhalálom. A Dr.Web CureIt 5.00.1 víruskeresőt próbáltam ki. Befejezte a keresést, közölte, hogy nincs vírus. A bezáráskor kékhalál és újraindult a rendszer.

2009.06.11 Nem kell hozzá RAR, zip, CD-DVD író program, minden benne van. Ha megfelelő a processzor és memória, virtuális XP futtatható rajta.

2006.06.12 Ma nem indult el a Windows 7. Eljutott a „Welcome” üzenetig, majd a gyűrű csak forgott, forgott… Maradt a reset. Közben rájöttem, hogy elég sok kompatibilitási probléma van a régebbi hardverekkel és szoftverekkel, noha eddig csak a már említettekkel találkoztam. Amit sikerült telepíteni, azok 80%-ánál is vészjelzést kaptam, hogy az MS nem vizsgálta meg . Érdemes egy kicsit tájékozódni különböző fórumokon. Pl: itt.

Közben rájöttem, hogy külön letölthető az MS Outlook, míg az Outlook Express helyett a Windows Live van, ami egy komplex program levelezésre, csetelésre, szerkesztésre, képek, videók stb. kezelésére, de választható a letöltésük. Számomra nagy hibája, hogy nem lehet importálni az Opera levelezőből, így maradok a megszokottnál.

A bejegyzés trackback címe:

https://svejk.blog.hu/api/trackback/id/tr681229919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása